Ma már digitális világban élünk, ahol az IKT oktatásban betöltött szerepe az információs társadalom kihívásainak megfelelően fokozatosan növekszik. Az EURONEDU csapatának gyakorló nyelvtanáraiként egyre gyakrabban szembesülünk azzal a ténnyel, hogy az ismereteket nyújtó tananyagok kevés olyan módszertani megközelítést tartalmaznak, amelyek a fiatal generációk ismeretszerzési szokásait támogatják. Az általunk elkészített anyagok ebben szeretnének segítséget nyújtani.
BővebbenAz EURONEDU tananyagait azzal a céllal hoztuk létre, hogy a 21. századi képességek fejlesztését szem előtt tartva, kaput nyissunk a digitális oktatás világába, lehetőséget teremtve mind nekünk kollégáknak, mind tanítványainknak, az ismeretek újszerű megközelítésére. Kiemelt szempont volt számunkra, hogy az oktatásban egyre inkább elengedhetetlenné váló szemléletváltáshoz segítséget nyújtsunk, az ismeretátadás olyan módját népszerűsítsük, amely valójában nem követel tőlünk tanároktól nagyobb energiabefektetést, de fokozott sikerélményt jelent a tanítás során.
Bővebben
Az egész úgy kezdődött, hogy láttuk a saját diákjaink küzdését, ahogyan igyekeznek felkészülni az érettségire. A XXI. században előző századi módszerekkel.
A világ sokat változott, a célnyelvi civilizáció tananyaga ezt a változást azonban nem követte. Nekünk tanároknak is tudomásul kell vennünk, hogy a Ti generációtok már másképpen tanul, nem kevesebb, de mindenképpen másfajta ismeretre van szükségetek. Mikor tanulnátok meg a digitális világ kihívásaihoz alkalmazkodni, az abban való jártasságot megszerezni, ha nem középiskolás éveitek alatt, mielőtt továbbtanulnátok vagy kilépnétek a munka világába?
Új, friss és más nézőpontból való megközelítés.
Több érzékszerv bevonásával eredményesebbé válik a tanulás.
Közös tanulási tér, szoros együttműködésben.
Problémamegoldás és döntéshelyzetek gyakorlása.
A mindennapokban is felhasználható tudás.
Mert a tanítás-tanulás igazából rólatok szól.
Közös célkitúzések és a tervek közös megvalósítása.
Dinamikus tanulási környezet, gyors visszajelzés a feladatmegoldásra.
Segítünk abban, hogyan tanítsd.
Amikor tudjuk és látjuk, hogy miért tesszük azt, amit.
Fejlesztjük az ehhez tartozó kompetenciákat.
A tanulási szokásoknak megfelelően összeállítható tananyag.
Mesterpedagógus
Mesterpedagógusként az innováció területét választva 7 éve foglalkozom kiemelten a digitális kompetencia fejlesztésével a 14-19 éves gimnáziumi korosztály körében.
Nyelvtanár
Pedagógusként és felnőttoktatóként mindig érdekelt, hogyan lehet a tanulók számára életközelivé tenni a nyelvet, és élményszerűvé a tanulást.