Kollégáinknak

Az EURONEDU tananyagait azzal a céllal hoztuk létre, hogy a 21. századi képességek fejlesztését szem előtt tartva, kaput nyissunk a digitális oktatás világába, lehetőséget teremtve mind nekünk kollégáknak, mind tanítványainknak, az ismeretek újszerű megközelítésére. Kiemelt szempont volt számunkra, hogy az oktatásban egyre inkább elengedhetetlenné váló szemléletváltáshoz segítséget nyújtsunk, az ismeretátadás olyan módját népszerűsítsük, amely valójában nem követel tőlünk tanároktól nagyobb energiabefektetést, de fokozott sikerélményt jelent a tanítás során.

Az EURONEDU informatív és rendszerező

Tananyagaink világos struktúrát követve, sokoldalú tanulási segítséget adnak nemcsak a nyelvvizsgára készülőknek, hanem német és angol nyelven - folyamatosan frissítve - dolgozzák fel a célnyelvi civilizáció tantárgy középiskolai témaköreit, szorosan illeszkedve a NAT által megjelölt, fejlesztendő kulcskompetenciákhoz, de a legnagyobb hangsúlyt a kommunikációs készségek fejlesztésére helyezve. A témák feldolgozása legalább B1 szintű nyelvtudást feltételez, ahol a megértés megkönnyítése érdekében az új szavakat jelöltük, majd a feladatok közötti szókártyákon keresztül interaktív formában történő memorizálást segítjük.

Az EURONEDU feladatainak palettája

A témakört feldolgozó leckéket úgy állítottuk össze, hogy tanárnak és diáknak is könnyen átlátható legyen. Az elsajátítandó ismereteket minden esetben kérdéssor követi, amellyel az új információ összefoglalható, a tényleges tudás ellenőrizhető. A projekt jellegű feladatok segítik a problémamegoldást, fejlesztik a kreativitást. Az IKT eszközök használata mindig vonzóbbá teheti a tanulást, ezért számos interaktív feladatot kínálunk, amelyek önállóan, vagy pármunkában is használhatók. A nyelvtanulás során a lexikális tudás elengedhetetlen, de önmagában nem elég, ezért az életközeli szituációk megteremtésével segítjük a reprodukálási folyamatot, a tudatos nyelvhasználatot. Minden témakörhöz található hosszabb vagy rövidebb multimédiás feladat, ahol a hozzá tartozó kérdések segítségével a hallásértés készség fejleszthető. A feladatok sokszínűségüknek köszönhetően, a hagyományos keretek között folyó offline, vagy lehetőség szerint online feldolgozásra is használhatók.

Az EURONEDU tanulási környezete tanulóközpontú

A feladatok összeállításakor - a kompetenciák fejlesztésén túl – cél volt egy új, tanulóközpontú környezet kialakítása is. Más megközelítést adni ahhoz, hogyan lehet az ismereteket a mindennapi életben alkalmazni, az egyéni kreativitásnak teret engedni, valós élethelyzeteket szimulálni, csapatban dolgozni, vagy akár személyre szabottan tanulni. Ebben a folyamatban tanárként irányítunk, támogatunk, nagyobb önállóságot adva a tudás megszerzésében. A sikerélmény motivál mindannyiunkat, a tanulás élménnyé válik.

Az EURONEDU oktatói stratégiája

A színvonalas oktatói munka minden kolléga igénye. Ennek megvalósítása nemcsak az IKT-eszközök adekvát tanórai alkalmazását jelenti, hanem a folyamatos módszertani megújulást is. Ezt szem előtt tartva tananyagainkhoz módszertani megoldásokat kínálunk, ezzel támogatva a kollégák tanórai felkészülését, a tanulói motiváció fenntartását. A célnyelvi civilizáció tantárgy tervezésben a tananyagok évfolyamszintű tagolásával, tanmenet ajánlással, illetve megoldókulcsokkal segítünk. Nekünk, pedagógusoknak nincs más dolgunk, csak a feladatok órai keretekhez történő illesztése, a megfelelő munkaformák párosításával. A weboldalon folyamatosan közzé tesszük a tanulóktól érkező kreatív feladatmegoldásokat, ezzel is ötletet adva a változatos feldolgozásra. Mivel a tananyagok egyik legnagyobb erőssége a kompetenciák fejlesztése, kívánatos lenne a folyamatos tanári visszacsatolás, azaz a formatív értékelés alkalmazása, amely a megváltozott tanulási környezettel együtt járó biztonságos közeget teremti meg, szolgálva ezzel a tanulók önfejlesztését.

Sok sikert és örömöt kívánunk a tanításban!
az EURONEDU csapata