A projektmunkák által fejlődött a kreativitásom, a sok önálló feladat miatt pedig az önálló gondolkodás és a digitális kompetencia fejlődött. A legjobban az ünnepekkel, a vallással és a kultúrával kapcsolatos témákat szerettem. Az interaktív feladatok által könnyebben megjegyzem az anyagot és utána szívesebben ülök le megtanulni azokat.
Már maga a felkészülési folyamat is borzasztó sok élményben gazdag, hiszen kevésbé a magolásról szól, sokkal inkább a tájékozottságról és az általános műveltség hasznos és tudatos bővítéséről. Számomra idén nem a tankönyvek szövegei, hanem különböző hírportálok, rádióműsorok, podcastok segítettek a dolgok megértésében és ez szerintem mindenre rávilágít. De leginkább az érdeklődésemet keltette fel a civil, korábban unalmasnak hitt dolgok iránt. És talán ez is lenne az iskola lényege.
Sokkal több forrásból tudok felkészülni, mint például a szinonímás, fogalmas játékok vagy az összeállított tételek stb. Sokszor jó érezni, hogy amikor vettünk egy anyagot, akkor össze lehet kötni a jelenben történő eseményekkel, amik mostanában az embereket foglalkoztatják. A csapatmunkában dolgozás gyakran előjön, mert többször kaptunk olyan feladatot ahol a többiekkel való együttműködés van a központban, viszont az önálló gondolkodásnak is van helye. A teljes lényeglátáson még szerintem egy picit dolgoznom kell.
Úgy érzem, hogy a digitális kompetenciám jelentősen fejlődött és az önálló gondolkodásom is. Több feladatot is otthon, önállóan kellett megoldani, ami sokat fejlesztett és míg az iskolában voltunk, voltak csoportos feladatok, amikor együtt kellett megkeresnünk a kérdésekre a választ, az különösen tetszett.
Első és legfontosabb a nyelvi fejlődés, a szakszavak és az állandó beszéd által. Ezen kívül információszerzésben fejlődtem a sok önálló feladatnak köszönhetően. Lényegében az interaktív feladatokon keresztül szinte teljesen fel lehet készülni az adott tananyagra. A szakszavak és a feladatok segítségével már egy olyan kép alakul ki bennünk, amelyről önállóan tudunk beszélni az adott feladatról.
Jobban érdekelnek a témák, úgyhogy több időt fordítok a tanulásra, illetve az utána olvasásra. Teljes mértékben hasznos tantárgynak tartom a civilizációt, mert olyan dolgokról tanulunk, ami meghatározó szerepet tölt be az életünkben, de máshol nem nagyon beszélünk róla. Nagyon tetszenek azok a feladatok, mikor kapunk egy pár perces videót és össze kell foglalnunk, hogy mi volt benne, mert mindig érdekes dolgokat tudok meg belőlük. Mostanában próbálok egészségesen táplálkozni és a Bio termékes téma nagyon jól jött hozzá.
Szerintem nagyon kreatívak ezek a feladatok és nagyon jól fel tudom belőlük magam készíteni a következő órára vagy számonkérésre.
Mivel a digitális oktatás során először önállóan kell megkeressük a tétel kérdésekre a válaszokat, most már sokkal könnyebben találok meg fontos információkat az interneten, mint előtte. Ezeknek a feladatoknak a segítségével sokkal gyorsabban meg tudom tanulni a tananyagot.
Civilen egy csomó új információt ismerek meg, amikről nem tudtam és habár érdekel, nem feltétlen keresnék rá az interneten. Számomra a civilizáció tantárgy ad egy olyan kiegészítő tudást és szókincset, amit nem hiszem hogy sima német órák mellett elsajátítottam volna. Szerintem nagyon sok alapvető információt nem tanulunk meg az iskolában, a politikáról, gazdasági életről például, ebben nagy segítség a tudás amit kapunk az órákon. Számomra sokkal könnyebb így tanulni, nagyon gyorsan meg tudom jegyezni a tananyagot ezzel a játékosabb metódussal.
Az online gyakorló feladatok rengeteget segítenek a tudás elmélyítésében. A lényeglátásom, az önálló gondolkodásom és a digitális kompetenciám lényegesen fejlődtek az utóbbi időszakban, mivel például a házi feladatok elkészítése során ezekre mind szükségem van.
Könnyebb rávenni magamat a tanulásra, ha tömör szöveg helyett interaktív feladatokat csinálok.
Az órákra való felkészülés kevesebb időt vesz igénybe, de sokkal hatékonyabb a feladatoknak köszönhetően. Érzékelhetően bővült a szókincsem, sokkal jobban oda tudok figyelni az órákon és jobban meg is marad az órai anyag, valamint az interaktív feladatok segítenek kilépni a komfortzónámból is.
Az “Allgemeinwissen” sokkal többet fejlődött itt Németországról, mint kint Németországban.
Kilencedikben többet kellett készülnöm civilre, mert volt, hogy prezentációkat kellett csinálnunk egy témáról, és sokszor nem beszéltük át előtte a témát. Ez kisebb nehézségeket okozott. Jelenleg nem kell sokat készülnöm az órákra, mert minden megmarad a fejemben, ha odafigyelek és aktívan részt veszek az órákon. Az interaktív feladatok segítségével könnyebben megmarad az információ a fejemben és így sokszor át sem kell néznem az anyagot, elsőre megjegyzek mindent.
Szerintem nagyon hasznos, hogy online feladatok segítségével tanuljuk meg a szavakat. Például én szeretem amikor a szavakat a megfelelő kifejezéshez kell párosítani.
Az interaktív feladatok megkönnyebítik a civilre való felkészülést, mert vizuális típus vagyok, így sokkal gyorsabban és hosszabb távra maradnak meg az információk.
Játékos interaktív feladatokkal tanulunk, ami sokkal jobb mintha a füzetből kellene megtanulni ugyanazt. Szókártyák segítségével a szavakat könnyebben tanulom meg, az évszámokat, számokat is vizuális képekkel, feladatokkal egyszerűbb számomra megtanulni.
Nagyon elkezdtek érdekelni az osztrák tavak. Ha vége a Covidnak tuti meglátogatok párat. A német szigetek is tetsznek, (csináltam házit és volt egy kérdés Németo. szigeteiről és apukám mesélt egy csomót, hogy hova mentek ilyen strandokra amikor még NDK volt).
Sokkal gyorsabban tudom az információkat kikeresni interneten, ezelőtt azt se tudtam mit írjak be a keresőbe. Emellett a memóriám is fejlődött, könnyebben tanulom a szavakat, ebben a játékok sokat segítettek.
A tantárgy legnagyobb értéke az, hogy kézzelfogható. Minden amit tanulunk a mi életünkben még nagyon fontos illetve hasznos lesz, hogy megtanuljuk. Az órán szerzett tudásunkat a mindennapokban is fel tudjuk majd használni.
Apukám nagyon szereti a földrajzot, sok segítséget kértem tőle és nagyon tetszik hogy fejből tudott sok mindent, ki tudta fejteni ezeket a dolgokat, amikről mi is tanulunk, és örülök hogy a civilizáció órák megadják nekem ezt a tudást, nem olyan nyersen és unalmasan, mint mondjuk egy földrajz órán.
Engem személy szerint érdekel amiket tanulunk, inspirációt és egy kis erőt kapok ahhoz, hogy tényleg megéri a németet tanulnom. Olyan helyeket ismertem meg, amikről eddig nem is tudtam, mindenképpen szeretnék elmenni egy jó pár helyre pl: a tavakhoz amikről tanultunk.
Nem egy “száraz”, unalmas tankönyvben kell bogarásznunk, hanem minden fönt van a neten. Gyorsan szinte helytől függetlenül bármikor elérhetjük a feladatokat.
Nem volt még ilyen tantárgyam, de én érzem magamon, hogy nagyon sokat változtam ezalatt. Lehet, hogy a tantárgy miatt, de én teljesen másképp állok most a tanuláshoz.
Örülök, hogy az anyagaink nagy részét online végezzük és írjuk le ez sokkal közelebb visz minket ahhoz amit a való életben később majd csinálni kell. Rengeteg információszerzési feladatunk van aminek az előző okból megint csak örülök.
Személyes véleményem szerint,a célnyelvi civilizáció egy nagyon fontos tantárgy,főleg így,hogy német kéttannyelvű iskolába járunk,számomra ez a tantárgy nagyon sokat tett hozzá szókincsben a német tudásomhoz,illetve a vészesen közelgő nyelvvizsga egyes tételeinek feldolgozását és tökéletesítését is segítették az itt elsajátított ismeretek. A szókincs, melyet ennek a tantárgynak a tanulásakor sajátíthat el az ember,illetve az információk, amit a német nyelvű országokról tudunk meg,számomra különösen hasznos,hiszen Berlin az álomvárosom,ezért a jövőben ott szeretnék majd élni és dolgozni is.
Az órákon megtanult ismeretek a jövőben sokat segíthetnek főleg azoknak akik gimnázium utan külföldön tervezik a tanulmányok folytatását. Az interaktív feladatokból való tanulás egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb.
Azt tartom a tantárgy legnagyobb értékének ,hogy felkészít az életre amit kevés más tantárgy mondhat el magáról.