Keretrendszer felállítása a digitális oktatásban

Keretrendszer felállítása a digitális oktatásban

Euronedu   | 2022. augusztus 17. |   Kollégáinknak

A keretrendszer egyik formájának a Google virtuális osztálytermét, a Classroomot, másik lehetőségnek pedig a Zoomot javasoljuk.

Nézzük meg közelebbről, hogyan is működik a Google Classroom:

  • a Classroomot osztályok vagy csoportok számára hozhatjuk létre
  • érdemes a megjelenésére is odafigyelni, egy a csoportra jellemző képet használni, pontosan ellátni a terem nevével és az osztály megnevezésével
  • a tanulóinkat meghívhatjuk a felület által generált kód alapján vagy a tanulok e-mail címének megadásával

A felületet megnyitva találjuk a fal, feladatok és a személyek füleket.

  • a fal fülön üzeneteket, kisebb csoportot érintő híreket oszthatunk meg, sőt itt a csoport tagjai is megjjentethetik üzeneteiket
  • a feladatok fül alatt több funkció található: feladat, kvíz, kérdés, tananyag
  • mindig logikusan, funkciónak megfelelően használjuk a füleket, azokat pontos címmel/alcímmel làssuk el, ez megkönnyíti a későbbi visszakeresést.
  • a feladathoz értelemszerűen az elvégzendő házi feladatokat, szorgalmi feladatokat, a tananyaghoz az altalunk készített címmel ellátott prezentációkat, képeket, videókat stb. töltjük fel, hozzárendelve a pontszámot és a határidőt
  • a küldés idejét a jobb felső gombbal szabályozhatjuk
  • egy tananyagot a bejegyzés újbóli használata funkcióval más osztálytermekben is használhatjuk, amivel időt spórolhatunk

 A személyek fül két részre tagolódik (tanárok / tanulók) és biztosítja, hogy meghívjunk, eltávolítsunk egy tanulót, vagy csak az ő részére küldjünk üzenetet. 

  • a jobb felső sarok négyzetei rejtik a tanuló kiválasztási opciót, ahol a hiányzást is jelölhetjük
  • ha a tanuló nevére kattintunk, akkor megjelennek a hozza rendelt elvégzett vagy elvégzendő feladatok

Érdemes egy külön fejezetet nyitni „leggyakrabban használt applikációk” címen, ahová a tanítási-tanulási folyamat során leggyakrabban használt alkalmazásokat feltöltjük. Így sok időt spórolhatunk meg a kereséssel.

Ügyeljünk arra, hogy a feladatok kiosztása, tananyag feltöltése, üzenetek elküldése mindig a megfelelő időben történjen, kerüljük a késő esti órákat, a határidőket észszerűen állapítsuk meg, ezzel is biztosítva mindenki számára a pihenőidőt. 

Ne feledjük, a kevés néha több!

 

Következő alkalommal a zoommal folytatjuk.