Keretrendszer felállítása a digitális oktatásban
A keretrendszer egyik formájának a Google virtuális osztálytermét, a Classroomot, másik lehetőségnek pedig a Zoomot javasoljuk.
Nézzük meg közelebbről, hogyan is működik a Google Classroom:
- a Classroomot osztályok vagy csoportok számára hozhatjuk létre
- érdemes a megjelenésére is odafigyelni, egy a csoportra jellemző képet használni, pontosan ellátni a terem nevével és az osztály megnevezésével
- a tanulóinkat meghívhatjuk a felület által generált kód alapján vagy a tanulok e-mail címének megadásával
A felületet megnyitva találjuk a fal, feladatok és a személyek füleket.
- a fal fülön üzeneteket, kisebb csoportot érintő híreket oszthatunk meg, sőt itt a csoport tagjai is megjjentethetik üzeneteiket
- a feladatok fül alatt több funkció található: feladat, kvíz, kérdés, tananyag
- mindig logikusan, funkciónak megfelelően használjuk a füleket, azokat pontos címmel/alcímmel làssuk el, ez megkönnyíti a későbbi visszakeresést.
- a feladathoz értelemszerűen az elvégzendő házi feladatokat, szorgalmi feladatokat, a tananyaghoz az altalunk készített címmel ellátott prezentációkat, képeket, videókat stb. töltjük fel, hozzárendelve a pontszámot és a határidőt
- a küldés idejét a jobb felső gombbal szabályozhatjuk
- egy tananyagot a bejegyzés újbóli használata funkcióval más osztálytermekben is használhatjuk, amivel időt spórolhatunk
A személyek fül két részre tagolódik (tanárok / tanulók) és biztosítja, hogy meghívjunk, eltávolítsunk egy tanulót, vagy csak az ő részére küldjünk üzenetet.
- a jobb felső sarok négyzetei rejtik a tanuló kiválasztási opciót, ahol a hiányzást is jelölhetjük
- ha a tanuló nevére kattintunk, akkor megjelennek a hozza rendelt elvégzett vagy elvégzendő feladatok
Érdemes egy külön fejezetet nyitni „leggyakrabban használt applikációk” címen, ahová a tanítási-tanulási folyamat során leggyakrabban használt alkalmazásokat feltöltjük. Így sok időt spórolhatunk meg a kereséssel.
Ügyeljünk arra, hogy a feladatok kiosztása, tananyag feltöltése, üzenetek elküldése mindig a megfelelő időben történjen, kerüljük a késő esti órákat, a határidőket észszerűen állapítsuk meg, ezzel is biztosítva mindenki számára a pihenőidőt.
Ne feledjük, a kevés néha több!
Következő alkalommal a zoommal folytatjuk.