Hogy sikeresek leszünk-e az online tanításban, az azon múlik
mennyire vagyunk hajlandók az eddigi módszertani kultúránkon változtatni?
meg tudjuk-e szólítani a diákjainkat?
aktivizálni tudjuk-e őket a tanórán?
tudunk-e folyamatosan visszacsatolást adni a tevékenységeikre?
Nézzük meg, hogyan is készül egy ilyen terv, hogyan szervezzünk egy online órát
konkrétan határozzuk meg a célkitűzésünket és azt, milyen előismereteket várunk el a diákjainktól
ehhez biztosítsunk segédanyagot, amely felkelti a téma iránti érdeklődésüket
óra elején tegyünk fel vitaindító vagy a témafeldolgozáshoz kapcsolódó kérdéseket ügyeljünk arra, hogy egy-egy tevékenységgel ne töltsünk több, mint 5-6 percet törekedjünk a csoportmunkára, ez segíti a gyorsabb tananyagfeldolgozást
az előre elkészített prezentációnk színes, tömör, csak lényegi információkat tartalmazzon
minden órán készült közös munkát tegyünk elérhetővé folyamatosan törekedjünk arra, hogy visszajelzést adjunk értékeltessük tanóránkat a tanulóinkkal
Milyen előzetes felkészülést várhatunk el tanulóinktól?
egy rövid szöveg átolvasása, kijegyzetelése gondolattérkép készítése
tanári oktató videó rövid összefoglalása, ezzel kapcsolatos kérdések megfogalmazása prezentáció készítése
kvíz készítése a kijelölt témához
Hasznos praktikák
az online tanterem nyitásakor várhatjuk diákjainkat egy kellemes zenével
szoktassuk diákjainkat arra, hogy belépéskor köszönjenek
rövid kérdésekkel, hangulatjel-ikonokkal mérjük fel, milyen napjuk van
ha a tananyaggal kapcsolatos kérdést teszünk fel, rövid gondolkodási idő után, mindig konkrétan szólitsunk meg egy tanulót
az elkészített órai munkák feltöltési helyét előre határozzuk meg
ha ppt-t készítünk az órára, ezt mindig hangalámondással tegyük
a chat-szobát használjuk arra, hogy diákjaink szabadon kérdezhessenek
az elkészített házi feladatokat egy virtuális tanteremben, classroomban tároljuk
érdemes egy dokumentumot nyitni "GYIK" címmel, ahová a válaszokat feltöltjük