Feleletválasztós alkalmazások

Feleletválasztós alkalmazások

Euronedu   | 2022. október 12. |   Kollégáinknak

Másrészt az azonnal megjelenő helyes válaszok segítenek a tudás előhívásában, vagy a tanulásban. Gyakran használhatók óra elején, ismétléskor, összefoglalásként, előzetes tudás felméréseként. Ez alkalommal a quizizz-t mutatjuk be.

Az alkalmazás néhány előnye

  • maguk állíthatunk össze játékokat, ami rendkívül egyszerű és átlátható folyamat
  • amennyiben az alapvetőként megjelölt „public” (publikus) beállításánál maradunk, bárki szabadon használhatja a kvízünket, de ez teszi lehetővé, hogy másoljuk, alakítsuk is. A „private” (nem publikus) opció esetén csak azok láthatják a játékot, akikkel megosztjuk ezt
  • ha a kvízünk nyitóképére kattintunk („+Add quiz image”), a felugró ablakban beállíthatunk képet, nyelvet (itt már találunk magyart is, a listán „Hungarian”), illetve kiválaszthatjuk a célcsoportot
  • kérdésenként kombinatív válaszlehetőségeket alkothatunk, külön-külön képeket és hanganyagokat tölthetünk fel, hosszabb szövegrészleteket is beszúrhatunk, illetve beállíthatjuk az időt
  • minden egyes kérdés külön időzíthető, 5 másodperctől 15 percig terjedő intervallumot állíthatunk be, így a bonyolultabb műveletekre is juthat idő
  • a program lehetőséget ad arra, hogy a teljes kérdéssort kinyomtassuk, megoldókulccsal együtt. Így bármikor elővehető a tesztsor akár gyakorlásként, akár dolgozatként
  • a programban a kvízek tanulókártyaként is működnek
  • a Quizizz lehetővé teszi a begyűjtött adatok elemzését, összehasonlítását (évekre visszamenőleg is). A játék végén többféle módon áttekinthetjük a válaszokat, akár a játék után, akár később reflektálhatunk azokra az elemekre, amelyek különösen problémát jelentettek

Érdemes azonban odafigyelni arra, hogy

  • nem áll rendelkezésre magyar nyelvű beállítás, így elsősorban angol nyelven kell boldogulnunk
  • célszerű tantárgyat választani, témát, illetve nevet adni a kérdéssoroknak
  • ha házi feladatként adjuk fel a kvízt, azt is meg kell adni, meddig tölthetik ki a megadott kóddal a tanulók (maximum két hétig érhető el egy-egy játék, persze később újra élesíthető).