Ritter Sport

Ritter Sport
Quadratisch. Praktisch. Gut.

Euronedu   | 2022. szeptember 19. |   Tudtad?

Alfred Eugen Ritter és Clara Ritter (mindketten cukrászok, egyébként férj és feleség) 1912-ben csokoládé- és édességgyárat alapítottak Bad Cannstattban. A cég ma is a Ritter család tulajdonában van, és jelenleg a Stuttgarttól délre fekvő Waldenbuchban található (1935-ben költözött ide a gyár).

A csokoládé alakját állítólag Clara Ritternek köszönheti, akit bosszantott, hogy ha a hagyományos csokoládét valaki zsebre teszi, az könnyen eltörik, ezért kitalálta a négyzet alakú formát, a hagyományos csokoládék súlyának megtartása mellett. A terméket 1932-ben vezették be a piacra "Ritter's Sport Schokolade" néven. Arra kérdésre pedig, hogy miért “sport”, a válasz az, hogy akkoriban a csokoládéban lévő kakaót (a benne lévő koffein és teobromin alkaloidjai miatt) a vidámság és jókedv forrásának tartották, azaz a sporthoz hasonló hatásúnak.

1932 után a Ritter cég továbbra is gyártotta a „normál” csokoládét a klasszikus formában és klasszikus ízekben. Az 1960-as években azonban hatalmas verseny kezdődött a számtalan csokoládégyártó-cég között. Ahhoz, hogy Ritterék továbbra is családi vállalkozásként meg tudjanak maradni a piacon, igazán jó ötletek kellettek.

Innentől  négyzet alakú formára és a "Ritter Sport" névre koncentráltak, és egyszerűen megszüntették a többi termék gyártását. 1970-ben az új fajtákkal együtt – mint például az első joghurtos csokoládé – bevezették a „Quadratisch. Praktisch. Gut.” szlogent. Ekkor jelentek meg az első tévés reklámaik is Németország-szerte. 1974 óta használják a színeket a különböző ízekre, 1976-ban pedig újítottak a csomagoláson. Ettől kezdve a Ritter Sportot úgy nyithatjuk ki, hogy nem leszünk nyakig csokisak.

A példaértékű, következetes márkamenedzsmentnek köszönhetően a legendás csokoládénégyzetek 21 klasszikusnak számító fajtája és számos speciális kiadása (limited edition) mára mintegy 100 országban elérhető.

Mindeközben pedig már a negyedik Ritter-generáció vezeti a mai napig 100%-os családi tulajdonban lévő vállalkozást. Közben Németország második legnagyobb csokigyártójává nőtték ki magukat.

A szlogen pedig „Quadratisch. Praktisch. Gut.” tovább működik, mivel egyértelműen megkülönbözteti a Ritter Sport-ot a versenytársaktól: négyzetalakú, praktikus és jó.